سفارش تبلیغ
صبا ویژن



چرا بزرگان اصولگرا سکوت کرده‌اند؟ - رانوسا






درباره نویسنده
چرا بزرگان اصولگرا سکوت کرده‌اند؟ - رانوسا
مدیر وبلاگ : رانوسا[61]
نویسندگان وبلاگ :
رامون[3]
God father[3]

غصه ها را کرد باید تا نهایت ها فدای یک نگاه...
آی دی نویسنده
کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان تهران
شاه فینقیلی
نوشته های تنهایی
جنبش برابری حقوق انسانی
فمنیست
عنکبوت سیاه
پورتره
ادوارنیوز
داروگ
درک رنج
حرف زن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
چرا بزرگان اصولگرا سکوت کرده‌اند؟ - رانوسا

آمار بازدید
بازدید کل :86338
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 12
 RSS 

   

شرکت احمدی نژاد در کنفرانس با نام جعلی «خلیج عربی»:
 اخبار روز: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در حالی در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد که عنوان رسمی این نشست «اجلاس شورای همکاری خلیج» اعلام شده بود و بر روی بیلبوردها وپوسترهای موجود در سالن مکررا نام مجعول «خلیج عربی» یا «خلیج» به جای خلیج فارس حک شده بود.


پیش از سفر رییس جمهوری به قطر نیز امیر امارات متحده عربی باردیگر ادعای مالکیت این کشور بر جزایر سه‌گانه را تکرار کرد.

احمدی نژاد در این نشست به سخنرانی و ارائه 12 پیشنهاد برای همکاری‌های جدید با 6 کشور عربی پرداخت.
اما بیانیه پایانی این نشست ایران را در خصوص در اختیار داشتن جزایر سه‌گانه «اشغالگر» نامیده و تهدید کرد در صورت عدم استرداد این جزایر موضوع را در دادگاه‌های بین اللمللی پیگیری خواهند کرد.

پیش از این جواد جهانگیر زاده نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز اطمینان کرده بود که رییس جمهوری در این نشست به اظهارات امیر امارات عربی متحده اعتراض خواهد کرد.

جهانگیرزاده اگرچه از حضور ایران در این نشست دفاع کرده بود برخی ادعاهای سران کشورهای عربی را سخیف خوانده و ابراز اطمینان کرده بود که ریاست جمهوری اسلامی ایران در برابر این اظهارات واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

در همین حال مجتبی هاشمی ثمره یکی از نزدیکترین یاران احمدی نژاد و مشاور ارشد رییس جمهور این سفر را موفقیت‌آمیز خوانده و بدون اشاره به اهانت مستقیم 6 کشور عربی در بیانیه پایانی نشست،‌برخی اعتراضات به حضور ایران در این نشست را رد کرد.

در عین حال تعدادی از  چهره های شاخص  اصولگرا در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند.

تعدادی از این چهره‌های حامی دولت در تماس‌های مکرر خبرنگاران آفتاب ضمن ابراز بی‌اطلاعی!!! از این مساله تاکید داشته‌اند که مایل به اظهارنظر در این خصوص نیستند. 
همینطور بعضا اظهار داشتند که با ما "دوست باشید" و چنین مطالبی را  از ما سوال نکنید. 

در عین حال برخی از حامیان دولت می‌کوشند با برجسته سازی آنچه دستاوردهای جهانی حضور احمدی نژاد در این نشست می‌دانند برخی از اهانت‌ها به تمامیت ارضی ایران در این نشست و تصریحات مکرر در بیانیه‌‌ها و اظهارات مقامات عربی را کم‌اهمیت جلوه دهند.

اخیرا داریوش قنبری از فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس و  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار فراخوانی رییس جمهور و توضیح در این باره شده بود.



نویسنده ( رانوسا) ساعت 1:52 عصر روز شنبه 86 آذر 24